Keluhan Orang Yang Terlambat Ambil Takaful

 




KALAU BOLEH KU UNDUR MASA

2021
Sorry la bro. Aku belum ready lagi nak ambik Takaful yang kau proposed tu. Tunggulah nanti bila gaji aku naik sikit.
Sekarang ni, banyak komitment, kereta baru 

2022
Alamak.... Gaji memang dah naik bro, tapi aku baru je angkat kete baru. Takaful kau tu, tunggu cashflow aku ada extra sikit la. Sekarang ni tengah ketat 

2023
Bro, kau masih buat Takaful lagi ke?Urgent ni. Doktor cakap tekanan darah aku naik sebab jantung dah sumbat lah bro. Quotation kau bagi dulu, valid lagi tak?
Tolong aku bro. Dia cakap kalau buat bypass, mahu kena 120,000. Tak campur follow up lagi. Adusss mana aku nak cekau duit ni?

Bro... Bro... Jawablah. Apasal tak jawab?
Bro.... dah terlambat...kalau dah kena sakit jantung dah tak boleh ambik polisi lagi dah. Kau boleh ambil polisi lain.
Tapi aku nak yg sakit jantung ni... camne? aku kena minta derma dari orang ramai ke?
Macam tu lah bro


PENGAJARAN
Kami konsultan Takaful memang boleh sabar dan tunggu anda ready. Tapi
Bolehkah penyakit atau kemalangan itu anda suruh tunggu? Timing tak sesuai lagi. Mintak tangguh dulu boleh?
Ingat! Musibah kerap melanda dalam keadaan kita tak sangka. Sudahkah kita buat PERSEDIAAN secukupnya?



No comments:

Post a Comment