Takaful Khas Untuk Ibu Mengandung Lewat

 


Ada banyak risiko yang boleh dihadapi oleh wanita jika tidak ada perlindungan. Sebagaimana yang kita tahu perjalanan menjadi seorang ibu adalah indah namun ia juga mencabar. Anda juga akan berusaha sedaya upaya untuk berikan yang terbaik sepanjang kehamilan. 



Risiko usia lewat, faktor pemakanan, pencemaran udara, air dan makanan, minuman yang manis, tidak berkhasiat menyebabkan peningkatan risiko kehamilan di kalangan wanita berusia.

Statistik yang dikeluarkan oleh Persatuan Kebangsaan Autisme Malaysia (NASOM) pada tahun 2013 menyatakan setiap seorang daripada 150 kanak-kanak yang dilahirkan di seluruh dunia memiliki gejala autisme.
Daripada jumlah tersebut dianggarkan 47,000 orang kanak-kanak di Malaysia yang menghidapi autisme berumur antara enam bulan hingga lewat 20-an
SUMBER : UTUSAN ONLINE


Daripada terus risau tentang kemungkinan ditimpa musibah komplikasi kehamilan atau masalah kewangan, adalah lebih baik anda mempertimbangkan untuk mendapatkan pelan takaful yang sesuai. Ini sedikit sebanyak akan memberikan anda ketenangan fikiran sebelum memulakan perjalanan anda sebagai ibu bapa yang baru.


A-Plus BabyCare-i juga memberikan faedah perlindungan terhadap 19 Keadaan Kongenital dan 4 Gangguan Tumbesaran Kanak-kanak seperti Gangguan Spektrum Autisme, Gangguan Defisit Perhatian Hiperaktif, Disleksia dan Pembantutan Teruk Perkembangan Motor atau Percakapan. A-Plus BabyCare Xtra-i akan membayar balik kos rawatan perubatan mengikut pelan yang telah anda pilih untuk memastikan anak anda mendapat rawatan yang tepat. 

A-Plus BabyCare Xtra-i bukan sahaja melindungi anak anda tetapi anda sebagai ibu mengandung terhadap 7 komplikasi kehamilan serta kematian bayi anda semasa masih dalam kandungan.  Anda akan menerima pembayaran sekaligus sehingga RM10,000 bergantung kepada pelan yang dipilih. Sekiranya kematian ibu disebabkan oleh komplikasi kehamilan atau kelahiran sehingga 30 hari selepas melahirkan, faedah sekali gus sehingga RM30,000 akan dibayar.


Hubungi kami 
Mukmin Financial Konsultan
Siti Rahmah
0146377649

No comments:

Post a Comment