Gejala kanker sel skuamosa transisional ini dapat meliputi sakit saat buang air kecil


Kanker sel skuamosa transisional (transitional cell carcinoma) adalah jenis kanker yang berkembang dari sel skuamosa yang melapisi saluran kemih, seperti ureter, pelvis ginjal, dan kandung kemih. Kanker ini sering terjadi pada orang dewasa dan beberapa faktor risiko yang dapat menyebabkan kanker ini termasuk merokok, paparan bahan kimia tertentu, infeksi kandung kemih yang berulang, serta riwayat keluarga dengan kanker ginjal atau kandung kemih. 

Gejala kanker sel skuamosa transisional ini dapat meliputi nyeri saat buang air kecil, darah dalam urine, buang air kecil frekuensi tinggi, dan infeksi saluran kemih yang berulang. Pengobatan untuk kanker ini tergantung pada stadium kanker, tetapi dapat meliputi pembedahan, kemoterapi, radiasi, dan imunoterapi.


 Anda kerap sakit  nyeri sakit saat buang air kecil, darah dalam urine, mungkin itu tanda yang diberikan oleh tubuh badan agar buat rawatan dan pemeriksaaan. Ketahuilah semakin kita berumur semakin kita terdedah dengan sakit kritikal. Jadi dapatkan perlindungan takaful, pelan hibah sakit kritikal sebelum anda sudah tidak lagi layak mendapatkan perlindungan dari mana-mana syarikat takaful. Duit pampasan hibah anda boleh gunakan untuk buat rawatan hospital atau rawatan alternatif yang berkesan dan digunakan untuk perbelanjaan anda jikan adan tidak dapat lagi bekerja. Klik link wasap untuk dapatkan konsultasi percuma dari saya. - Rahmah 

No comments:

Post a Comment